Rabu, 16 Maret 2011

Berita Ekonomi, The Jakarta pos

Daihatsu Motor to invest $400m in Indonesia

The Jakarta Post, Jakarta | Wed, 03/16/2011 5:19 PM | Headlines

Automaker Daihatsu Motor Company Ltd on Wednesday announced plans to invest US$400 million on its factory in Indonesia.

“The investment will not only be allocated to expanding the existing factory, but also to improve its technology and development,” Astra Daihatsu Motor president director Sudirman said after a meeting with Vice President Boediono on Wednesday, as quoted by kontan.co.id.

With the investment, the Daihatsu factory will have an expected production capacity of 100,000 vehicles a year and absorb 1,400 workers. At present, the company produces 330,000 vehicles in Indonesia each year.

“We will export 15 percent of our output,” Sudirman said.

Artinya :

Perusahaan Industry Automotitif Daihatsu Motor , Hari Rabu kemarin mengumumkan rencana untuk menginvestasikan dananya sebesar 400 US $ ke industry outomotif di Indonesia

“Investasi tidak hanya di alokasikan untuk perluasan pabrik yang ada tetapi juga meningkatkan tekhnologi dan pengembangan”, Kata Presiden Direktur Astra Daihatsu motor Bp Sudirman setelah rapat dengan wakil presiden RI Bp Budiono.

Dengan investasi tersebut Pabrik Daihatsu motor akan menambah kapasitas produksi kendaraan sebesar 100.000 per tahun dan akan menyerap 1400 tenaga kerja. Saat ini perusahaan memproduksi 330.000 kendaraan pertahunnya di Indonesia.

“Kami akan meng ekspor 15 % dari hasil produksi per tahunya”, kata Bp Sudirman.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar